انعکاس افتتاح پیاده راه فردوسی بر روی سایت بین المللی یونسکو

سنندج، زیرساخت شهری را برای حمایت از بخش موسیقی خود توسعه می¬دهد
تاریخ: 6 بهمن 1399
پس از تعیین سنندج (از ایران) به عنوان شهر خلاق موسیقی، این شهر قصد دارد به توسعه دامنه وسیعی از سیاستگذاریها و اقدامات اولیه برای حمایت و سرمایه¬گذاری در صنایع فرهنگی و موسیقی خود ادامه دهد. همچنین این شهر از طریق رویکرد فراگیر و مشارکتی، قابلیت فرهنگی غنی خود را برای تقویت پیوندهای فرهنگی در میان ساکنین در جهت آسودگی و حمایت از آنها افزایش داده است.
اخیرا شهر طراحی جدید یکی از خیابانهای عمده¬اش را به عنوان ” پیاده¬راه سنندج” افتتاح کرد. در راستای راهبردهای توسعه شهری مدیریت محلی، این پروژه عمده به توسعه و بهبود خدمات شهری برای ساکنین یاری می رساند. در حالی که فضای مختص به رخدادهای فرهنگی و هنری را پدید می¬آورد. پیاده¬راه فردوسی برای میزبانی اجراهای هنری گوناگون و فراهم آوردن چارچوبی برای گسترش برجستگی و احترام گذاردن به گروهها و موسیقیدانان محلی پیش¬بینی شده است. هدف این توسعه مجدد، همچنین تشویق ساکنان به مشارکت فعال در برنامه¬های خلاق شهر و نیز پرورش تعاملات و انسجام اجتماعی در فضاهای عمومی از طریق فرهنگ و خلاقیت است.
به عنوان قسمتی از جشن تعیین شهر به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو، تابلویی در ساختمان شهرداری نصب شد. مراسمی با حضور مقامات دولتی، شهردار سنندج و کنشگران فرهنگی برای یادآوری تعهد آنان به دستاورد و ماموریت و اهداف شبکه شهرهای خلاق یونسکو و دستورالعمل توسعه پایدار انجام شد

کلیه حقوق این پرتال برای

سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی

شهرداری سنندج محفوظ است.

طراحی: سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج، واحد انفورماتیک